Osyan Weblog, By Nima Akbarpour
جست‌وجو در عصیان  
خانه | بایگانی | تعرفه آگهی | XML

عصیان را از خبرمایه‌اش دنبال کن


.::راهنمای استفاده::.
« نوشته پیشین :: نوشته پسین »
از نژادپرستی برای جذب امضاء تا رئیس ایرانی ناسا
موضوع: اجتماعی

این روزها مسنجر یا میل‌باکسم را که باز می‌کنم، همه جا پر شده است از درخواست برای امضا کردن فلان پتیشن و بهمان اعتراض. حداقل نکته منفی‌اش این است که بعضی‌ها برای امضا جمع کردن متوسل به انواع و اقسام روش‌ها و ژانگولرها می‌شوند. مثلاً برای جمع‌آوری امضا برای برداشتن عبارت مجعول خلیج عربی از گوگل ارث این شایعه را راه انداخته‌اند که نیاز به یک میلیون امضا است.
من نمی‌دانم این اعداد و ارقام از کجا می‌آیند؟ یک میلیون امضاء مگر الکی جمع می‌شود؟ از طرف دیگر کجا اعلام کرده که اگر یک میلیون امضاء جمع کنیم گوگل چنین کاری می‌کند؟ اصلاً چرا یک میلیون آره و صد هزار نه؟ حالا برای آن‌که امضاء جمع کنیم، به نظر شما نیاز به این است که از شعارهای نژادپرستانه استفاده کنیم؟ باید قبول کنیم که فردوسی با شاهنامه‌اش زبان فارسی را زنده نگه داشته اما شما از این دو بیت «ز شیر شتر خوردن و سوسمار / عرب را به جایی رسیده‌ست کار / که تاج کیانی کند آرزو / تفو بر تو ای چرخ گردون تفو» مفهوم نژادپرستی دریافت نمی‌کنید؟ حالا برای امضاء جمع کردن به نظرتان لازم است که احساسات مردم را این طور تحریک کرد؟

مشکل مردم ما قبل از هر چیز بزرگ‌نمایی است. چند روز پیش وقتی سوار تاکسی شدم، آقای راننده چنان از قدرت یکی از سیاستمداران برایم تعریف می‌کرد که باعث تأسفم شد. باور داشت که یکی از سیاستمداران قادر است در آن واحد در دو جا حضور داشته باشد! از این دست مثال‌ها کم نیست در فرهنگ ما. از یک قهرمان ورزشی چنان بتی می‌سازیم که نه خودش توان شکستنش را دارد و نه ما می‌توانیم چیزی غیر از آن تصور کنیم و آن‌گاه که خلاف باورمان عمل می‌کند، همه چیز مثل آوار خراب می‌شود روی توهمات و تصورات و خیالاتمان و پوستش را کلاً می‌کنیم. رضازاده را چنان پهلوانش می‌کنیم و ستایشی فراتر از قهرمانی ورزشی‌اش به آن نسبت می‌دهیم و بعد وقتی او را در تبلیغات یک بنگاه املاک اماراتی می‌بینیم، واقعیت با تصورمان نمی‌خواند. آن‌وقت می‌نشینیم و او را به وطن‌فروشی محکومش می‌کنیم. می‌توانیم درک کنیم که یک هنرپیشه در تبلیغات کولر اوجنرال شرکت کند اما نمی‌توانیم بپذیریم که جهان پهلوانمان خرید از املاک رابینسون را به طرفدارانش توصیه کند.
این اغراق‌آمیز کردن همه چیز و افتخار کردن به توهمات بدجوری ریشه دوانده است توی ذهنمان. به قول آن یکی راننده: «ای آقا ما ایرانی‌ها همه نابغه‌ایم. اصلاًشما می‌دونستید رئیس نازا هم ایرونیه؟» کسی هم نیست به این آقا بگوید که شاید چند تا ایرانی در ناسا هم کار کنند، این شاخ و برگ دادن چه افتخاری برای تو دارد که حتی نمی‌دانی ناسا سازمان هوا فضای ایالات متحده است یا یک کلینیک درمان نازایی در آمریکا.
یکی نیست بگوید بر فرض که رئیس فلان سازمان مهم آمریکا یک ایرانی است. خب مادلین آلبرایت (وزیر امور خارجه اسبق آمریکا) هم در چکسلواکی به دنیا آمده است. اصلاً این آمریکای خراب‌شده عینهو تهران است. آمریکایی‌های اصیل که همه‌شان سرخپوست و مایا هستند و غیر از آن هم که از زیر بته به عمل نیامده‌اند. هر کدامشان اصالتاً از یک کشورند. مثل همین تهران که هر کسی از یک شهری آمده. حالا خودش یا چند نسل قبلش. حالا ما هی بیاییم و امید کردستانی، پیر امیدیار، بیژن و فلانی و بهمانی را بکنیم توی غبغبمان و به همدیگر پز بدهیم.

در همین زمینه:
- ورزشکاران در دنیای تبلیغات؛ قهرمان ملی در تبلیغ شرکت خارجی- بی‌بی‌سی فارسی
- یادش بخیر٬ زمانی که رئیس ناسا بودم، وبلاگ ملا حسنی
- یاشاسین روبینسون، وبلاگ گل‌آقا
- مأمن یا مملکت نژادپرست‌ها؟ وبلاگ زندگی یعنی همین
- نام خلیج فارس سال‌هاست که تغییر کرده است...! وبلاگ راز نو
- خسته شدم از دست خلیج فارس، وبلاگ دنیای مجازی یا فاجعه مجازی در ایران
- یک میلیون امضا، وبلاگ کوچه
- خلیج ایران یا خلیج فارس؟ وبلاگ روبو
- نژادپرستی در همه فرهنگ‌ها و قاره‌ها، دویچه‌وله
- نگاهی متفاوت به تغییر خلیج فارس به خلیج عربی و یک میلیون امضا، وبلاگ یک فتحی
- چرا خلیج عربی خلیج فارس نشد؟ شقایق


دنبالک:
http://www.osyan.net/cgi-bin/mt/osyanmt-tb.cgi/1316
'
Ê
Â
š
)
  22 فروردین 1387 ساعت 2:54
نظرها:
ارسال نظر
      
ثبت آدرس 






حرفت حسابی‌یه.

نوشته‌شده توسط: خورشیدوش در 22 فروردین 1387 6:26 بֽظֽ

نیما خان انگشت رو چیزی گذاشتی که بعضیا خوششون نمیاد. همین فردا شما رو به وطن‌فروشی متهم نکنن خوبه.

نیما: افشین جان نژادپرستی رو باید تقبیح کرد. نژادپرستی خیلی با ملی‌گرایی و وطن‌دوستی فرق داره. من وطنم رو دوست دارم برای همین نمی‌خوام مردمش رو طوری ببینم که پر از عیب باشن.

نوشته‌شده توسط: afshin در 22 فروردین 1387 8:00 بֽظֽ

چی می‌شه گفت واقعاً؟؟؟؟
خوب ما اینجورییم دیگه! فقط بلدیم پز الکی بدیم :دی

نوشته‌شده توسط: رضوانه در 22 فروردین 1387 8:01 بֽظֽ

اتفاقا باید روی این چیزها دست گذاشت. در مورد مشابهی من هم یک مطلب نوشته‌ام.

نوشته‌شده توسط: نویدار در 22 فروردین 1387 8:20 بֽظֽ

ببخشید! لینک من آرایش صفحه را به هم ریخته است. نمی توانم دیگر پاکش کنم.

نیما: لطفاً از دنبالک استفاده کن

نوشته‌شده توسط: نویدار در 22 فروردین 1387 8:25 بֽظֽ

آقا همینی که هست می‌خوای بخواه نمی‌خوای نخواه
مردم ما بدبختن چیکار کنن... همه چیزشون ازشون گرفتن حالا مگه می‌شه اسم یه جایی رو که تا همین چند روز پیش بود خلیج فارس بکنند خلیج فلانی.. چیکار کنیم دست رو دست بزاریم خود به خود همه چی درست می‌شه؟
این که دیگه اغراق یا پز الکی نیست که اسم خلیج فارس در طول تاریخ همیشه بوده.
شما مثلا فرض کن فردا بیان اسم کشور انگلستان عوض کنن بگن یه چیز دیگه انگلیسی‌ها چیکار می‌کنن ...
یه خورده انصاف داشته باشیم از حداقل کاری که از دستمون بر میاد دریغ نکنیم

نیما: من نگفتم امضا جمع نکنین. می‌گم برای امضا جمع کردم دروغ نگین. نژادپرستی رو اشاعه ندین. خیلی از همین ایرونی‌ها عرب هستن. چرا موج ضدعرب راه می‌اندازین؟

نوشته‌شده توسط: مهدی در 23 فروردین 1387 0:41 قֽظֽ

خیلی خوب نوشتی، فکرت قشنگه و باارزش. راست می‌گی

نوشته‌شده توسط: علی در 23 فروردین 1387 9:42 قֽظֽ

خب خوب نوشتی اما قبول کن جامعه ما مشکل داره که انتظار داریم همه سیاستمدار باشن یا فیلسوف.
وقتی بزرگان می‌گن که اگه دانشجو سیاسی نباشد دانشجو نیست چی می‌شه گفت... دانشجو سیاسی باشه که دنبال علم باشه... تو این مملکت همه دنبال سیاست هستن... جاهای دیگه بخدا اصلا راجع به تیم ملی کشورشون هم خبر ندارن.
خب وقتی رضازاده که نژاد ترک داره مورد تشویق قرار می‌گیره ولی اون پرتابگر دیسک اسمشو هم نمی‌گن خب این می‌شه... البته بقول شما اون هم کار نابجایی نکرده... نوش جونش.. منتها سوژه واسه آدم‌های بیکار ساخت خب...

نوشته‌شده توسط: امید در 23 فروردین 1387 10:01 قֽظֽ

موافقم باهاتون! متاسفانه مثل اینکه هرچقدر هم بگیم باز فایده نداره! مردم همچنان روش قدیمی خود رو طی می‌کنند

نوشته‌شده توسط: پرهام در 23 فروردین 1387 10:03 قֽظֽ

عزیز معلومه که دلت خیلی پره.
این وضع رو کاریش نمی‌شه کرد. تنها باید بشینیم و ببینیم سرنوشت چی رو برامون رقم می‌زنه.
شاید نسل‌های بعد بهتر بشن.

نوشته‌شده توسط: محمد جواد در 23 فروردین 1387 1:05 بֽظֽ

خسته نباشی
سخن شما حقیقتی همراه با سیاه‌نمایی خلاف واقعیت است
وقتی با فیلم 300 و اسم خلیج عربی حتی تاریخ و عوض می‌کنند بزرگ کردن یک نفر یا اشتباه تلفظ یک راننده کم‌سواد چیز مهمیه؟!!
دوست من ما تو خیلی چیزا ضعیف و عقب نگه داشته از خیلی چیزا هستیم اما با هر چیز ساده و شاید خنده‌دار برا بعضی‌ها هم شده به همه می‌گیم که ایران و ایرانی سربلند بوده و خواهد بود
با کمک من تو و و و و و و وو و و و و وو و .....
یا علی

نوشته‌شده توسط: حسام در 23 فروردین 1387 2:37 بֽظֽ

به نظر من حرف بی‌ربطی زدی. شما اگر برید 2 ورق کتاب درباره‌ی بدبختی‌های ایرانیان در حمله‌ی اعراب، چابیدن‌های انگلیس‌ها از قاجار، حمله مغول و کشته شدن 1.5 میلیون ایرانی رو مطالعه کنی هیچ وقت به حرف فردوسی بی‌احترامی نمی‌کنی. این رو مطمین باش

نیما: یعنی فردوسی نمی‌تونه اشتباه کرده باشه دیگه؟ کتاب رو هم فقط شما می‌خونی هیچ‌کی کتاب نمی‌خونه!

نوشته‌شده توسط: نوژن در 23 فروردین 1387 3:01 بֽظֽ

این رو مطمین باش که اگر کشورهای دیگه زبانشون شیرین‌ترین زبان دنیا در سازمان یونسکو شناخته می‌شد و فرهنگشونم 2500 سال بود. تا حالا تمام جهان آنها را می‌شناختن. واقعا برای حرفی که زدید متاسفم.

نیما: جناب مگه من گفتم زبان فارسی تلخه؟ آسمون ریسمون می‌بافی؟ منم برای تعصب کورکورانه و نژادپرستانه شما متأسفم

نوشته‌شده توسط: نوژن در 23 فروردین 1387 3:05 بֽظֽ

ما ایرانی‌ها همه امون یه جور شوتیم!!!
یه سری از همه دنیا بدشون میاد و فقط عشق ایرانن، یه سری عاشق همه دنیا هستن و از ایران متنفر.
حرف شما تا حدی صحیحه که می‌گید آدم منطقی واسه این چیزا نباید زیاد هیجانی شه ولی شما متوجه یک نکته نیستید که خیلی از این چیزای تحریک‌کننده توسط آدمای غیرمنطقی خلق می‌شن.
همون خلیج عربی رو یه سری آدم واسه جنجالش ساختن که بتونن قدرت جنجال‌سازی و جنجال‌براندازی خودشون رو نشون بدن و اگه تریپ منطقی بذاریم اونا هرجور بخوان استفاده می‌کنن و نسل بعدی ما رو بخاطر منطقمون لعنت می‌کنن.
مثل این می‌مونه که من بگم: شخصیت من اجازه نمی‌ده که تو خیابون با کسی دست به یقه شم و یکی هر روز بیاد بخاطر دونستن همین موضوع بزنه تو گوشم! خوب تو این موقعیت من دارم ضعف خودم رو با مفهوم شخصیت توجیه می‌کنم. همینطور که من درحال شخصیت دادن به خودم هستم اون طرف داره قدرت‌نمایی می‌کنه تا تو گوش بقیه هم بزنه.
منطق من می‌گه با آدم منطقی بایــــــد منطقی حرف زد و با آدم غیرمنطقی، غیرمنطقی. و نباید گذاشت تا از رفتار خوب و منطقی ما سوء استفاده کنن ولی با استراتژیک!!!
کل حرفام مربوط به خلیج عربی اینا بود و با بقیه حرف‌های این پست درباره رضازاده و ... کاملا موافقم!

نوشته‌شده توسط: امیرحسین در 23 فروردین 1387 3:52 بֽظֽ

چه خوب که نوشتی
خیلی وقت این ایده تو ذهنم بود. حالا از گرده‌ام برداشته شد

نوشته‌شده توسط: خواب بزرگ در 23 فروردین 1387 4:06 بֽظֽ

در کل درسته که بلاگ محیطی برای نظرات شخصی نویسنده‌اش هست ولی از بلاگی که بازدیدکننده‌های زیادی داره و بیشتر دیده می‌شه، انتظار می‌ره که مطالبش سازنده باشه تا ویرانگر و مأیوس‌کننده.
شما در قبال تغییر نگرش‌های ایجاد شده توسط مطالبتون مستقیما مسئولید!!!!!

نیما: من حتی غیرمستقیماً هم مسؤولم چه برسه مستقیماً.

نوشته‌شده توسط: امیرحسین در 23 فروردین 1387 4:09 بֽظֽ

مشکله شما امضا جمع کردنه؟؟؟ اینا که نوشتی کمکی به مملکت نمی‌کنه!!!

نیما: مشکل من به طور واضح توضیح داده شده. شما با نژادپرستی مشکل نداری؟

نوشته‌شده توسط: رضا در 23 فروردین 1387 4:52 بֽظֽ

دوست عزیز من،
در دنیایی زندگی می‌کنیم که برای نمونه امارات سی و اندی ساله بوعلی سینا رو به هنوان مفاخر عربی در یونسکو ثبت می‌کنه یا مثلا امریکا دفتر کار آلکاپون (سردسته گانگسترهای شیکاگو) رو میراث فرهنگی اعلام می‌کنه، یعنی همه داشته‌های دیگرون رو یا می‌دزدند یا بزرگنمایی می‌کنند حالا به نظرت ما ایرونی‌ها که انقدر دستمایه غرورآفرین داریم آیا در قبال اونها کوتاهی نکرده‌ایم؟؟؟
در ضمن برتری نژادها از لحاظ علمی ثابت شده (می‌تونی به اعلام نظر بزرگ‌ترین ژن شناس دنیا که تو اینترنت پر هست نگاهی بندازی) نمی‌شه اینو انکار کرد!
ما ایرونی‌ها اگه برترین نباشیم یکی از برترین‌های بشری هستیم حالا اگه چرا وضعمون اینطوری هست به نظر من بخاطر لباس بدقواره‌ای هست که تنمون کردیم (خواننده‌ها متوجه منظورم می‌شوند؛)

نیما: دوست عزیز شما هم رسماً اعلام کردید که نژادپرستید. برید توی اینترنت نگاهی بیندازید تا بدانید نژادپرستی جان چند انسان را گرفته. انسان... انسان.

نوشته‌شده توسط: ایران دوست در 23 فروردین 1387 5:12 بֽظֽ

با بیشتر حرفات موافق بودم اما بعضی جاها تند رفتی.
کلا خوب بود
موفق باشی

نوشته‌شده توسط: سینا در 23 فروردین 1387 5:32 بֽظֽ

اصولا عده‌ای از روش شما برای اثبات روشنفکری خودشون استفاده می‌کنند
اما من نه با طرز تفکر شما موافقم نه با رفتاری که بعضی‌ها همانطور که گفتید دارند

نوشته‌شده توسط: مهدی در 23 فروردین 1387 6:13 بֽظֽ

کاملا موافقم

نوشته‌شده توسط: محمد در 23 فروردین 1387 7:15 بֽظֽ

حرفت دقیقا درسته! متاسفانه نژادپرستی خیلی رایجه بین ما ایرانی‌ها... مگه یادمون رفته چه رفتاری با مهاجرهای افغان کردیم! هنوز هم افتخار می‌کنیم به کورش و داریوش ولی وضع مملکتمون به این شکله! متاسفانه قهرمان‌پرستیم!

نوشته‌شده توسط: علی در 23 فروردین 1387 7:46 بֽظֽ

من کاری ندارم اماراتی‌ها راست می‌گن یا نه... جنگ یازده روزه آرژانتین و انگلیس در دهه هشتاد بر سر جزیره‌ای بود که به هیچ کدوم از طرفین نزدیک نبود... اونور دنیا بود... پس همیشه از این درگیری‌ها هست... ولی چرا ما ایرانی‌ها با این مسئله به صورت روحوضی برخورد می‌کنیم؟... فکر می‌کنیم دنیا تماشاچی هست و ما بازیگران تاتر انساندوستی و صلح هستیم... فقط دوست داریم موعظه کنیم... بنویسیم... بگیم... بشنویم... گور پدر عمل... ما ایرانی‌ها هیچ فرقی با بقیه ملل دنیا نداریم... اگر باهوش‌ترین ملت دنیا هستیم پس چرا اینقدر می‌کنند توی پاچه‌مون؟... چرا اینجا هوشمون کار نمی‌کنه؟... برای المپیادهای ریاضی و فیزیک اگر خودمون هم جر ندیم یا اول می‌شیم یا دوم... ولی خیلی خودمون جر بدیم و بخوایم حقمون بگیریم می‌گن شما زحمت نکشید... ما خودمون جرتون می‌دیم ولی حقتون به عنوان کمیسیون ازتون می‌گیریم... چون فقط بلدیم حرفش بزنیم. عمل بی‌عمل. پس نه ربطی به رییس ناسا داره و نه ربطی به نژادپرستی. همه اینها مربوط می‌شه به اینکه ملتی متحد نیستیم. مشت نمونه خروار... یه نگاه به تیم ملی بندازید... متوجه می‌شوید نماد کاملی از یک کشور ایرانی است. یازده نفر جمعیت و یک نفر رییس‌جمهور که زرپ و زرپ عوض می‌شه... وقتی هم عوض می‌شه یا فک و فامیلاش میاره یا کس و کارش... وقتی هم میاد حرف خودش می‌زنه نه حرف ملت... نژادپرستی و این امضابازی‌ها را بگذارید کنار... آستین بالا بزنید...

نوشته‌شده توسط: جناب گشادالسطلنه در 23 فروردین 1387 9:42 بֽظֽ

همتون دیوونه‌اید

چون شما ایرانی اریا اروپایی نیستید که عربید
خداوند بعضی نژادها مثله عرب‌ها و یهودی‌ها را نفرین کرده
اگر عربید که هیچ ونگرنه با طنابه پوسیده بعضی‌ها که ادعایه ضدنژادپرستیو غیره می‌کند به چاه نروید و تازه جوابه آتش آتشه ببینید عرب‌ها ایرانی‌ها رو سگم حساب نمی‌کنند اونوقت این احمقی‌نژاد عوضی چه طرفداری از عرب‌ها می‌کنه خوب این می‌شه که می‌بینید اگر حرفایه منو قبول ندارید نوشه جونتون هر بلایی سرتون میاد

نیما: به این می‌گن یه نژادپرست واقعی. هایل فیلتر!

نوشته‌شده توسط: farhad در 24 فروردین 1387 0:58 قֽظֽ

من! برای زنده نگه داشتن آنچه بدان اعتقاد دارم از فدا کردن جان و مال خویش هیچ ابایی ندارم و برای نام نامی پارس و پارسی اگر لازم باشد همه افراد جهان را هم نابود کنم در آن شک نخواهم کرد.

نیما: راستی که کارت درسته!

نوشته‌شده توسط: بابک راستی - نمایشگاه مجازی در 24 فروردین 1387 1:01 قֽظֽ

سلام دوست من
اول از همه بخاطر مطلب خوب و بجات ازت تشکر می‌کنم.
در نوشته‌های یکی از این نژادپرستان جاعل جاهل و دروغ‌پرداز نکته جالب و خنده‌داری را دیدم یعنی کشته شدن 1.5 میلیون ایرانی توسط مغول‌ها. عجب اداره آماری داشته اون زمان. شما می‌تونستید عزیزم 10 یا حتی 100 میلیون هم بنویسین دروغ گفتن که ترمز نداره.
مطلب بعدی در مورد نژادپرست بعدیه که گفته در علم برتری نژادی و ژنتیکی ثابت شده که باید بگم کاملا برعکسه. البته توی علم نژادپرستی شاید ثبت شده باشه.
و اما خلیج فارس. وقتی یک عده نژادپرست کم‌عقل و افراطی اسم دریای خزر رو می‌ذارن دریای مازندران باید فکر اینجاشم بکنن که یه روزی خلیج فارس ممکنه بشه خلیج عربی. به قول یکی از دوستان زدی ضربتی ضربتی نوش کن.
کلا این اول راهه و ما از نژادپرستی بعضی‌ها در ایران بسیار ضربه خواهیم خورد.
راستی یکی از دوستان گفت از ابتدای تاریخ خلیج خلیج فارس بوده حتما ابتدای تاریخ منظورشون 2500 سال پیش باشه. چون بعضی‌ها ابتدای تاریخ بشر رو هم 2500 سال پیش می‌دونن البته بعضی‌ها. یک سوال؟ 3000 سال پیش اسم این خلیج چی بوده؟ حتما هخامنشیان نوشته بودن که بزودی در این محل خلیج همیشه فارس راه‌اندازی خواهد شد...
چه راحت تاریخ 7000 ساله این سرزمین رو می‌فروشن.
به هرحال از مطلب جالبتون سپاسگذارم. باز هم بنویس

نوشته‌شده توسط: Irani در 24 فروردین 1387 6:12 قֽظֽ

:: هر کس به اندازه تلاشش مزد می‌گیرد::
یا به قول قرآن برترین شما باتقواترین شماست.

چند مثال برای اینکه بعضی‌ها بدانند که ایرانی‌ها باهوش‌ترین نیستند:
از لحاظ فکری:
باهوش نیستیم چون اگر بودیم ما هم در جهان یک کاسپاروف داشتیم. بازی شطرنج حداقل امکانات را می‌خواهد پس بهانه امکانات را هم نمی‌شود آورد...
یا یک انقلابی در دنیای اینترنت و کامپیوتر بوسیله ایرانیان صورت نگرفته...
من خودم این کلاس‌های آمادگی برای المپیاد رو هم دیدم دوستان اگه بودن می‌دونن که اونجا هم عین کنکور نشستن سوال و جواب رو از بر می‌کنن. استاد همینا اصلا مدرک المپیادی نداره پس چطور با المپیادی جماعت کار می‌کنه؟؟؟ بعدش هم المپیادها نمره تئوری و عملی دارن بهتره دوستان به نمرات عملی این نخبگان هم نگاهی بندازن...

از لحاظ جسمی و فیزیکی:
ما ایرانیان هیچ وقت در دنیا در ورزش شنا موفق نبوده‌ایم این بازی نیز کم‌ترین امکانات را می‌خواهد. مواد لازم: یک شورت خال‌خالی ترجیحا قرمز یا یک مایوی پاره. پس ملاحظه می‌کنید که از این خبرها نیست و دنیا دست کسانی هست که تلاش کنند
اما یک چیزی که تا امروز برای بنده ثابت شده این هست که ما ایرانی‌ها اصلا ذهن الگوریتمی نداریم.
این استعمار پیر هم می‌دونسته چه جوری ایرانی جماعت رو می‌شه خر کرد بلانسبت. به زیر بغل هر ایرانی نگاه کنی دو تا یا بیشتر از این هندوانه مذکور هست. ما بهترینیم ما بزرگ‌ترینیم گوگل و ناسا دست ایرانیان هست ایرانیان اولین انسان‌ها و باهوش‌ترین آنها روی کره زمین و کهکشان راه شیری هستند و همین طور بگیر و برو خدا قوت.
نه عزیز دل از این خبرا نیست اگه تلاشی در کار نباشه همچنان درجا خواهیم زد و جزو عقب مونده ترین‌ها خواهیم بود و همه جای دنیا هم باهوش داریم هم خنگ بهتره نگاهی به نظرات بعضی‌ها بندازین تا براتون ثابت بشه.
کلا اینا رو گفتم که باد بعضی‌ها قشنگ خالی بشه

نوشته‌شده توسط: Irani در 24 فروردین 1387 7:07 قֽظֽ

نیما انگار تو فقط منتظری یکی به نوشته‌هات اعتراضی کنه و تو جوابش رو بدی یا مسخرش کنی با القاب نژادپرست و... (احتمالا مثل الان)

نیما: رضا جان من کسی رو مسخره نکردم. نژادپرستی واقعاً زشته. خودت رو قرار بده جای یک ایرونی که اون‌ور دنیا به خاطر نژادپرستی کتک می‌خوره یا کشته می‌شه. اون‌وقت می‌فهمی کار این دوستان هیچ فرقی با کار نژادپرستان اون‌ور نداره. اگه هم جایی تند رفتم به همین خاطر هست. و اگه کسی رو رنجوندم معذرت می‌خوام. گرچه فکر می‌کنم لازمه بعضی از این دوستان کمی به حرف‌هایی که می‌زنن بیشتر فکر کنن.

نوشته‌شده توسط: رضا در 24 فروردین 1387 8:59 قֽظֽ

همین‌طور فکر می‌کنم.
http://bozmy.blogfa.com/post-1.aspx

نوشته‌شده توسط: بهنام در 24 فروردین 1387 11:03 قֽظֽ

جانا سخن از زبان ما می‌گویی... ملت ما همیشه از یک طرف پشت‌بام آویزانند...

نوشته‌شده توسط: سینا در 24 فروردین 1387 0:23 بֽظֽ

نیما جان، حکایت شما شده مثل کسی که وقتی روی پشت‌بام پایینو نگاه کرد و از افتادن ترسید، آنقدر عقب عقب رفت که از طرف دیگر پشت‌بام افتاد.
اینو قبول دارم که ما ایرانی‌ها کلا آدم‌های جو گیر و از نظر روحی (صفر و یک) هستیم. وقتی از یک موضوع خوشمان بیاید افراط می‌کنیم و وقتی خوشمان نیاید دشمن می‌شویم. تقریبا مثل خود شما.
اما اگر یادتون باشه چند سال پیش کمپانی نشنال جئوگرافیک هم چنین کاری کرده بود که با همین فراخوان احساسی و اعتراض گسترده مواجه شد و مجبور به عقب‌نشینی و عذرخواهی شد.
پس در شرایط فعلی که همه جوگیر هستند بهتره که آب سرد روی سر مردم نریزیم و لااقل از این جوگیری یک استفاده ملی بکنیم.
در مورد پز دادن به مفاخر ملی هم باید گفت که البته نوع کنترل‌شده آن بهتره. اما وقتی امکانش نیست همین پز دادن احساسی مردم عوام خیلی بهتر از بی‌بخار بودنه.
اگر همه مثل شما فکر کنند که از اون همه افتخار هیچی باقی نمی‌مونه.
بد نیست بدونید که در شرایط جنگ و حمله دشمن همین افراد جوگیر و احساساتی هستند که از جان خودشون می‌گذرند و دفاع می‌کنند.
(امیر حسین جان-خیلی قشنگ نوشتی)

نیما: دوست مخالف من. باور کنید من خودم از این همه سرشکستگی برای ملت و کشور ایران دلگیر و غمگین می‌شوم . نمی‌دانم چقدر در جریان اعتراض به فیلم سیصد بودی. اما اولین مقاله در این زمینه را من در اینترنت منتشر کردم. حالا هم با این مسأله امضا و اعتراض مخالف نیستم. حرف من یکی است. آن هم این‌که برای سربلندی ملت لازم نیست ملت‌ها و اقوام را تحقیر کنیم.

نوشته‌شده توسط: مخالف در 24 فروردین 1387 0:50 بֽظֽ

زدی تو خال! که این اس‌ام‌اس‌ها ما رو نموده!!! اصلا دیروز گفتیم این همه سال خلیج فارس بوده یه صد سال هم خلیج عربی بشه!!!
وقتی محمود می‌ره می‌شینه اون زیر؛ حالا یه میلیون یا نهصد و نود نه هزار و نهصد نود هشت تا امضا چه گهی می‌خواد بخوره!
اَی تو روح هر چی عربه! + پارسیان جوزده

نوشته‌شده توسط: وینگز در 24 فروردین 1387 8:05 بֽظֽ

بنزین لیتری چهارصد تومن کردند توی خشتکمون... داریم حرف از این می‌زنیم که خلیج فارس بگوییم نه خلیج عربی... آقایون... خانوم‌ها... فارس و عربش بی‌خیال... نفتی که از دل این خلیج فااااااررررررس در میاد به خود ما می‌فروشن... باید بگیم خلیج نفت... حالا هی بگید تلاش کنیم... رولاش کنیم یا وسطش کنیم... گور پدر عمل...

نوشته‌شده توسط: گشادالسلطنه در 24 فروردین 1387 8:18 بֽظֽ

با یه قسمت مطلب در مورد بزرگنمایی یکسری از مسایل مثل مشاغل ایرانی‌های خارج کشور موافقم.
اما در مورد مسائلی مثل اسم خلیج فارس، من اسمش رو می‌زارم وطن‌پرستی نه نژادپرستی. اگه شما خیلی جهان‌وطنی فکر می‌کنی لابد می‌گی زمان جنگ، جلوی عراق هم نباید مقاومت می‌شد چون یه جور عرب‌ستیزیه.
کارهایی مثل اعتراض به اسم خلیج عربی به نظرم بسیار کار درستیه. از حکومت بگذریم ولی بالاخره زبونم لال ما هم یه ملتیم.
این عدد یک ملیون رو من نشنیدم ولی هر چی بیشتر باشه بهتره.

نیما: شما واقعاً نوشته من رو خوندی؟ من گفتم جهان‌وطنم؟ مردم وقتی نخوان به چیزی گوش بدن اگه داد هم بزنی نمیِ‌شنون. آقا جان من دارم می‌گم برای گرفتن حقت لزومی نداره بقیه رو تحقیر کنی. حقت رو بگیر. همین.

نوشته‌شده توسط: رضا در 24 فروردین 1387 9:29 بֽظֽ

تو مورد داری فدات شم

نوشته‌شده توسط: کاوه در 25 فروردین 1387 11:13 بֽظֽ

کاوه گفته: تو (نیما) مورد داری فدات شم. خب راست گفته دیگه. وگرنه کیه که اگه اسم و رسم و کل زندگیش رو زیر سوال ببرن و افتخاراتش رو بدن به کس دیگه جوش نیاره (چه برسه به این که بخوان چیزی رو ازش بگیرن که از جونش هم براش عزیزتره) خود شما اگه توی یک المپیاد یا مسابقه یا... برنده بشی ولی کس دیگه‌ای رو برنده اعلام کنن از تمام سازمان‌ها انتقاد که می‌کنی هیچی از تمام سازمان‌های حقوق بشری!!! درخواست کمک می‌کنی. آره عزیزم این جوریا که شما فکر می‌کنی هم نیست.

نیما: می‌دونی مشکل شماها چیه؟ این‌که تا یه کسی یه کم متفاوت با شما به یک مسأله نگاه می‌کنه رگ گردنی می‌شین. اگه با دقت مطلب رو بخونی می‌فهمی که من درباره یک عادت بد یعنی دروغ‌گویی و اغراق صحبت کردم. نه امضاء جمع کردن. من می‌گم برای گرفتن حق لازم نیست نژادپرست باشیم و بگیم ما از همه برتریم. من درباره خلیج فارس و اسمش هیچ مشکلی با شما ندارم. مثل شما فکر می‌کنم در طول تاریخ اسم این خلیج، فارس بوده. حرف من اینه که نگو نژاد ایرانی برتره. ما نژاد برتر نداریم. حالا باز شما آسمون رو بدوز به زمین.

نوشته‌شده توسط: افشين در 26 فروردین 1387 8:35 بֽظֽ

مشکل من این نیست که چه کسی می‌خواد این خلیج فارسی نباشه چه عرب باشه چه خائنین داخلی چه خائنین خارجی یا کسی باشه که توی کشورم کشتار کرده چه کسی باشه که ... من فقط می‌دونم با خونم هم که شده خلیج فارس باید خلیج فارس بمونه
حالا شما می‌خوای متأسف باش یا شاد

نوشته‌شده توسط: مريم در 26 فروردین 1387 8:52 بֽظֽ

کی توی این سایت‌ها گفته ایرانی نژاد برتره پس بیاین این طومارو امضا کنین؟ این بحث این جا پیش اومده شما مطلبتو یه بار دیگه بخون مشکل از خودته عزیز. اگه نمی‌تونی منظورت رو درست اعلام کنی ننویس در غیر این صورت این تغییر موضع چه معنیی داره؟

نیما: ببین دوست عزیز. من هیچ تغییر موضعی ندادم. من دارم به سایت خاصی اشاره می‌کنم که برای جمع‌آوری امضا شعارهای نژادپرستانه می‌ده نه سایت پتیشن آنلاین. شما برو قشنگ روی لینک‌های این مطلب کلیک کن تا برسی به سایت مورد نظر و متنش رو بخونی. بعدش خیلی جالبه که من دارم موضع خودم رو با نام حقیقی منتشر می‌کنم اما یکی از این نژادپرست‌های عزیز نمیان با ایمیل یا نشونی سایت و ایمیل واقعی این‌جا کامنت بذارن. شما هم که نشستی با من بحث می‌کنی و ظاهراً منطقی‌تر هستی هم هیچ ایمیل راست و درستی نداری. همه ماشالله با اسم مستعارن. دوست من می‌گم مطلب رو با لینک‌ها ببین. ببین من چه سایت یا وبلاگی رو می‌گم. واژه «مجعول» رو که می‌دونی یعنی چه؟ توی متن من می‌بینیش؟ نظر من همونه.

نوشته‌شده توسط: افشين در 26 فروردین 1387 9:10 بֽظֽ

کلا نمی‌دونم اوضاع احوال چه شکلیه. اصلا نمی‌فهمم دلیل این اصرار دوستان بر روی موضع خودشون رو. شما مطلب و کامل خوندین؟
نیما گفت، آیا چرا امضا جمع کنیم!
گفت،اسم خلیج عربی باشه؟
گفت اگه جنگ شد یا وقتی جنگ بود چرا جنگیدیم
یا گفت
من ایران و آدماشو به دکمه‌ی پیرهنم هم حساب نمی‌کنم؟
کدوم از این حرفا زده شد که جمعی از دوستان برای خودشون آسمون ریسمون بافتن؟
آهای مردم با هوش فرهیخته‌ی دارای 7000 هزار سال تاریخ
لطفا نژاد پرست نباشین، حرفی غیرمنطقیه؟
لطفا وطن‌دوستی و عرق ملی را با نژاد پرستی قاطی نکنین حرف بیخودیه؟
آخه به چی معترضید؟
حداقل نیما تو 10 تا جواب کامنت‌های دوستان گفته که بابا جان من نگفتم چه کار بکنید چه کار نکنید، فقط واسه گرفتن حقتون (حالت ایده‌ال رو در نظر بگیریم) نژاد پرست نباشین. همین.
باز دوستان حرف خودشونو می‌زن.
هر چه که برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند. آیا خیلی خوشحال می‌شیم از اینکه وقتی از ایران پامونو میذاریم بیرون به خاطر همون نژادی که شما می‌گین برترینه تحقیر بشیم؟ به خاطر ایرانی بودنمون کلا آدم حسابمون نکنن؟
کجای کاریم؟ کدوم از ما حق داره که تعییین کنه کی برتر از دیگریه
همه‌ی انسان‌ها
انسان‌ها
با هر رنگ و نژاد و زبان و ویژگی حق دارن
حق دارن که زندگی کنن و توسط دیگران مسخره نشن
گاهی اوقات از این طرز فکرهایی که می‌بینم و می‌شنوم
می‌مانم که به چه چیزی افتخار می‌کنم؟
به اینکه دیگران محکوم شوند و ما زندگی کنیم؟
اگر هم پیرو همین تاریخ باشیم که به چندین هزار ساله بودنش افتخار می‌کنیم، می‌بینیم که برده‌داری تو همین تاریخ منسوخ بوده
بهتره فقط یه ذره منطقی باشیم

نوشته‌شده توسط: مريم در 27 فروردین 1387 0:18 قֽظֽ

الان که سر و صدای اینجا خوابیده یه چیزی اشاره کنم.
من خودم عرب نیستم که بیان بگن بابا این عربه داره طرفداری می‌کنه یا از این حرفا. آخه برادر من الان تو تایوان و چین و شرق و جنوب شرق آسیا که سوسک و موش و هزار جور جک و جونور می‌خورن که. حالا اون موقع عرب ملخ می‌خورده به من و شما چه. این رو دستاویز کردی که بگی اینا آدم نیستن؟ میگن‌ها. شنیدم خوندم و دیدم. اون موقع یه آقایی که زیادی وطن‌پرست بوده رگ غیرتش گرفته یه فحشایی داده. توی قرن بیستو یکی که نباید هی همون حرف‌ها رو تکرار کنی آخه. می‌خوای امضا جمع کنی، جمع کن فحش دادنت چیه دیگه!!!

نوشته‌شده توسط: afshin در 28 فروردین 1387 1:46 بֽظֽ

موافقم. راستش منم برام سوال پیش اومده بود که اینها این عدد یک میلیون رو از کجا آوردن؟
در ضمن گوگل مگه کشکه همین‌طوری یه چیزی رو عوض کنه؟ اونها کاملا سیاسی عمل می‌کنند و تحت فرمان عرب‌ها هم نیستن. می‌خوان بین عرب و ایرانی شکاف نژادی بندازن. وگرنه عرب‌ها اونقدرها که ایرانی‌ها فکر می‌کنن آدم‌های نژادپرستی نیستن. فرهنگشون هم خیلی شبیه ماست. خیلی...
من خودم یه مدت دوبی زندگی می‌کردم. باید بگم دوستای عربم از ایرانی‌ها بیشتر بودن و خیلی هم عاشق زبان فارسی بودن.

نوشته‌شده توسط: Shahrzad در 29 فروردین 1387 2:47 بֽظֽ

سلام جناب سالور یا هر جور که ای دی شما خونده می‌شه. اولا اینکه این کارها ژانگولر بازی نیست. اقدامی هست که یک سری آدم حریص ندید بدید به آب و خاک ایرانی تجاوز نکنند. جنابعالی و خیلی از آقایان و خانم‌هایی که فکر می‌کنید این شعار نژادپرستانه هست متاسفم. چرا وقتی که ذات یک قومی نشون داده می‌شه و جلوی آیینه می‌گذارند. همه یک دفعه یاد دموکراسی و حقوق بشر می‌افتند. مگه همین عرب‌ها نبودند و نیستند که هنوز که هنوز هست در بیابان‌هایی زندگی می‌کنند که وسط برهوت 4 تا خیابان کشیده‌اند و چهار تا خانه ساخته‌اند. من می‌خواهم بدونم این عرب‌ها اگر ایران به این فلاکت نمی‌افتاد چه غلطی می‌کردند. دبی به خاطر تو سری خوردن ایران دبی شد. زمان رژیم شاه با همه ایراد های منطقی که به حکومتش بود و هست قرار بود کیش و قشم نقش دبی خاورمیانه را بازی کند که متاسفانه نگذاشتند. و این انقلاب پدید آمد که هنوز چوبش را داریم می‌خوریم. همین عرب‌ها در قرن بیست و یکم هنوز که هنوز هست با دست در سینی‌های بزرگ غذا می‌خورند. و استفاده از قاشق و چنگال را دور از شأن خود می‌دانند. همین عرب‌ها هر سال مسابقه سکسی‌ترین شترها را برگزار می‌کنند. همین عرب‌ها حتی وحتی یک اختراع به جامعه بشری تحویل ندادند. و به جای ان احکام اسلام و سربریدن و سنگسار و غیره را رواج دادند.
آقای سالور عزیز جای این همه اهن و تلپ‌های الکی چشم خودتان را باز کنید و به فکر مملکت باشید. آقا جان دارند می‌برند. حالا می‌خوای 1 میلیون امضا جمع کن می‌خای 200 هزار امضا جمع کن. بعدش هم ایرانیان فقط داخل ایران 70 میلیون هستند. آیا اینها ازشون 1 میلیون امضا برای آب و خاکشون نمی‌شه جمع کرد. شما جناب خیلی تو هپروتی بابا.

نیما: من نمی‌دونم سالور کیه. اما بذار چند تا جمله بهت بگم. برادر من. 1 میلیون امضا در هیچ سندی نیومده. تو چرا خودت رو برای سندی که وجود نداره پاره می کنی. دوم این‌که ما کلی هموطن عرب داریم. سوم این‌که الان اگر بروند شما را هم آززمایش دی ان ای کنند معلوم نیست عربی یا عجم. چهارم این‌که در ایران خودمان هم خیلی‌ها بادست غذا می‌خورند. یه کمی سفر کن برو مردم رو ببین. پنجم این‌که توی ایران خیلی‌ها کله‌پاچه می‌خورن. دمشون گرم اما از نظر خیلی از مردم به قول شما متمدن دنیا این‌کار بدتر از با دست غذا خوردنه. آقا تو هفتاد میلیون امضاء جمع کن. ببین با این امضاها دبی خراب می‌شه و قشم جاشو می‌گیره یا نه!

نوشته‌شده توسط: پيمان - نويسنده و صاحب امتياز مجله الكترونيكي پيمان در 5 اردیبهشت 1387 4:26 قֽظֽ

از اونور دارند ادعای تجزیه آذربایجان ایران را می‌کنند. از اونور ادعای الاحواز مستقل می‌کنند. همین عرب‌ها باد تو کله ی هسری وطن‌فروش انداختن که بیاین زیر پای ما وایسین. از اونور دارند نفت و گاز حوضه خلیج فارس را عرب‌ها به غارت می‌برند. حالا هم که دست بر روی 3 جزیره تا ابد ایرانی تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی گذاشته‌اند. من می‌خواهم بدونم این عرب‌ها اگر اسلام عزیز در سرزمینشون ظهور نکرده بود چه چیزی برای ارایه به بشریت داشتند. شماها خودتون ببینید آیا یک چیز که زندگی بشر قرن بیستم وبیست و یکم را راحت‌تر کنه عرب‌ها کشف کرده اند یا نه. از اونور ناموس ایرانی را در کشور های عرب این حکومت بی‌وطن داره به باد می‌ده و این عرب‌ها به فکر لای پای خودشون بودن و هستند. حالا می‌گین دارم بهشون توهین می‌کنم. من واقعیت را می‌گم. من می‌گم ای ایرانی که فکر می‌کنی سرت عین سر شاهه. بابا بیاین دست به دست هم بدیم نگذاریم وطنمون را به باد بدن. آیا این ایراده که می‌گم اجازه به هیچ کسی نمی‌دم که خاک ایران را به عنوان ضمیمه کشور خودش بدونه. اون هم یک سری عرب بیابان‌گرد شترسوار که هنوز که هنوز هست بادیه‌نشین هستند و قبیله‌ای زندگی می‌کنند.
پاینده ایران و پاینده باد ایرانیان آزاده

نیما: ببین یک سری دلیل رو زیر نظر قبلیت نوشتم. باز هم چند تا برات میارم. وطن‌پرستی بد نیست جانم خوب هم هست. کورکورانه‌ش بده. دلایلت دلایل شلیه برای این کار. این چیزا که گفتی الان تقصیره گوگله؟ بعدش تو ایران عشیره و قبیله و بادیه‌نشینی نداریم؟

نوشته‌شده توسط: پيمان - نويسنده و صاحب امتياز مجله الكترونيكي پيمان در 5 اردیبهشت 1387 4:29 قֽظֽ

جناب آقای آلبرت. من نه نژادپرست هستم و نه به نژادپرستی افتخار می‌کنم. ولی بهتر است انسان منطقی باشد. دارند جان و مال و خاک و ناموس ایرانی را می‌برند. بعد شماها و امثال شما می‌گویید بشینیم برای آنها هورا بکشیم و کف بزنیم. من خیلی از موارد بد عرب‌ها را به عنوان واقعیت عنوان کردم. چرا هیچ کدام از شما اگر نکات خوبی از عرب‌ها می‌دانید عنوان نمی‌کنید. البته اگر هر قوم و قبیله دیگری هم تنها سرمایه‌اش چاه‌های بیکران نفت خام بود در صحراهای عربستان و دبی با ماشین فراری و لامبورگینی بالا و پایین می‌رفت. ولی اینها جز تجاوز به دیگران هیچ چیز بلد نبوده و نیستند و اینها را باید سر جای خودشان نشاند. شما هم فکر می‌کنید همین اسلام چگونه وارد ایران شد! نکنه فکر می‌کنید با قربونت برمو چاکرم مخلصم. این عرب‌ها با شمشیر آمدند و به ایرانی‌ها گفتند یا «مسلمان» شو یا «جزیه» بده - باج به عنوان اینکه می‌خواهی دین خود را نگه داری به سرداران اسلام - و یا اینکه تو را می‌کشیم. زنت را به رختخواب خود می‌بریم. دخترت را کنیز می‌کنیم و پسرانت را به بردگی می‌فروشیم. بله حضرات اسلام اینگونه به ایران پا نهاد. با زور شمشیر نه چیز دیگر. همین عرب‌ها کتابخانه‌های ما را به آتش کشیدند و گفتند همه حرف‌ها از طرف «الله» در کتاب قرآن آمده است و غیر آن هر چه علوم هست کفرآمیز و شیطانی است. من به همه ادیان احترام می‌گذارم و خداوند را دوست دارم ولی واقعیت را نمی‌توان انکار کرد.

نیما: با این جمله آخرت بر منطقت ایمان آوردم. بابا خیلی باحالی تو! بین این سه تا نظری که دادی چند تا تناقض هست؟ خلاصه این اسلامی که تو می‌گی عزیز هست یا با زور شمشیر اومده ایران؟ دوسش داری یا بدت میاد؟ به قول خودت بهتر است انسان منطقی باشد. البته به انسان‌های دیگر هم از هر نژادی احترام بگذارد. و منطق هم چیز خوبی هست البته.

نوشته‌شده توسط: پيمان - نويسنده و صاحب امتياز مجله الكترونيكي پيمان در 5 اردیبهشت 1387 4:30 قֽظֽ

تو راه بهتری سراغ داری؟
فعلا تنها راه امضا کردن همین طوماره پس بهتره مردم را به امضا کردن تشویق کنیم. این بحث‌ها باشه برای بعد.
بهتره این مطلب پاک بشه تا برای امضا کردن این طومار، بعضی از مردم دو دل نشوند.

نوشته‌شده توسط: به تو چه در 10 اردیبهشت 1387 2:33 بֽظֽ
 
ارسال لینک این مطلب به دیگران
 ارسال لینک این مطلب به:   پست الکترونیکی شما: 

پیام (اختیاری):